Lördagnatt

Åre


Det är fint i Åre, men påtok för kallt. Visserligen tycker jag om kyla, men någon måtta får det endå vara. ;P


Jag blir så less på det här. Om dom ska bråka kan dom väl lika väl stanna hemma?
Det var lungt i några veckor, sen började det igen. Jag orkar inte lyssna på det längre, "Du kanske inte vill höra det här, men det får du endå". OM du fattar att jag inte vill, varför måste du säga nåt? Kan du inte bara gå och sova direkt som du hade tänkt? "Visst är det så? Visst har jag rätt? Jag är så duktig!" Ja, jätte duktigt, kommer hem snor full och somnar vid spisen. Du borde nästan få en medalj, bara för att du är så duktig.


Var på bra humör, tills han kom hem.. Det är nog lika bra att gå och lägga sig, är ganska trött. Somnade vi 5 imorse och klev upp halv 10 >__< Fattar inte varför jag inte sov längre. Imorgon tror jag att jag ska kolla på lagtävlingarna. Får se, ställer nog klockan och ser hur trött jag är imorgon.

Men men. Imorgon är det en ny dag, då är allt bråk glömt. Som alltid. "Det ska bli annorlunda nu, vi vet vad vi måste göra". Det håller i några veckor, sen är allt tillbaka som vanligt igen. Orkar inte mer. Har lärt mig att inte lyssna, koppla bort allt och dom undrade förut varför jag ville flytta hemifrån. Dom fattade inte, men jag sa inget heller.

Fel att bara fortsätta sova, måste han vara uppe och springa? Orka?! Nej.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback